Coaching en supervisie voor organisaties

Trainen is maatwerk, omdat er geen standaardmensen en organisaties zijn

 

Kom er achter wat je werkelijk wilt

Hoe laat ik verschillende disciplines soepel met elkaar samenwerken?

Wie kan intervisie en afstemming begeleiden binnen mijn organisatie?

Wie kan communicatietrainingen geven binnen mijn organisatie?

Hoe versterk ik professionaliteit/communicatie binnen mijn organisatie?

Hoe het werkt

Coaching, intervisie en supervisie voor bedrijven en organisaties zijn gericht op het vergroten van professionaliteit en het verbeteren van onderlinge communicatie. De nadruk ligt op het gezamenlijk onderzoeken van bestaande dynamieken. Hoe verloopt de samenwerking nu, en welke knelpunten herken je?

Zijn er negatieve en belemmerende patronen die de effectiviteit in de weg staan?
Ik reik alternatieven aan en geef tips hoe je in onderlinge samenhang negatieve patronen kunt doorbreken en hoe je met elkaar productiever en effectiever kunt werken.

 

Door de supervisie word je over je eigen handelen aan het nadenken gezet. Je bent heel direct bezig met reflecteren. Door feedback van je supervisor word je geprikkeld om uit je comfortzone te stappen en een casus op een andere manier te benaderen. Hier leer je veel van.

Student huisartsenopleiding

Hier help ik je bij

Mijn insteek is sterk procesgericht en ik gebruik hierbij verschillende methoden en didactische werkvormen:

  • begeleide intervisie
  • supervisie en coaching
  • motiverende gespreksvoering in de praktijk
  • maatwerktrainingen

Begeleide intervisie is vooral geschikt voor het versterken van de professionaliteit en voor de verbetering en betere afstemming van onderlinge samenwerking. Na een begeleid intervisietraject kun je kiezen voor onbegeleide intervisie of voor een afwisselend begeleid-onbegeleid traject.

Supervisie en coaching zijn heel geschikt voor persoonlijke vragen en ambitieontwikkeling. De gesprekken zijn gericht op het vinden van een antwoord op de vraag hoe je verder wilt in je werk of in je functie.

De coaching motiverende gespreksvoering in de praktijk is een krachtige training bestaande uit vijf ‘on the job’ sessies. Gespreksopnames helpen bij het analyseren van en reflecteren op de gebruikte gespreksstijl. Met de tips uit het studieboek Motiverende gespreksvoering krijg je een goed inzicht om zo je competenties te versterken.

De maatwerktrainingen zijn volledig afgestemd jouw vragen en behoeften en zijn gericht op communicatie, motiverende gespreksvoering, professionele rolontwikkeling en regie, samenwerking, management en ondernemerschap.

 

Trainen is maatwerk.

Omdat er geen standaardmensen en organisaties zijn.

Door passiviteit om te buigen naar productiviteit, kun je beter inspelen op kansen en mogelijkheden die zich voordoen.

Als ik terugkijk op de intervisie dan komen er voor mij twee belangrijke thema’s naar voren ‘Leiding geven’ en ‘normen’. Deze twee liggen dicht bij elkaar want de norm de jij hanteert komt tot uiting in de manier waarop je leiding geeft. Dit inzicht is een eye opener en helpend in mijn werk.

Cursist praktijkondersteuner huisartsen